نصیحت

نصیحت چیزیست که:
عاقلین به آن احتیاجی ندارند،
احمق‌ها آن را قبول نمی‌کنند...
(بنیامین فرانکلین)

پس اگه به نصیحت یه آدم خیرخواه
(مصداق بارزش=پدر و مادر)گوش نکردی؛
جسارتا بدون که احمقی...

گفتم

گفتم: خدایا! سؤالى دارم ...


گفت: بپرس ...


پرسیدم: چرا وقتى شادم همه با من میخندند ،


ولى وقتى ناراحتم کسى با من نمى گرید ؟!


جواب داد:
شادى ها را براى جمع کردن دوست آفریده ام

ولى
غم را براى انتخاب بهترین دوست ....


ممتاز


تو کلاس درس خدا ؛ اونی که ناله میکنه رد میشه، 

اونیکه صبر میکنه قبول میشه، 

اما اونیکه شکر میکنه شاگرد ممتاز میشه !

بیا این هفته شاگرد ممتاز باشیم...


کبوتر عشق



در کجای این فضای تنگ بی آواز

من کبوترهای شعرم را دهم پرواز؟

شهر را گویی نفس در سینه پنهان است

شاخسار لحظه ها را برگی از برگی نمی جنبد

آسمان در چار دیوار ملال خویش زندانی است

روی این مرداب یک جنبنده پیدا نیست 

آفتاب از اینهمه دلمردگی ها رویگردان است

بال پرواز زمان بسته است

هر صدائی را زبان بسته است

زندگی سر در گریبان است

معلمان


مُـعَـلِـمِـمـانــ مـیـگُـفـتــ:

زیــرِکَـلِـمـاتـی کــهـ نِـمـیـدانـیـدخَــط بِـکِـشـیـد!

حــالـابَـعـدِاَزایــنــ هَــمـهــ ســالــ...

ایــنــ هَـمـه عُـمــر...

ایــنــ هَـمـه کِــتـابــ..

بــه زیـــرهَــمــه دُنــیــا خَــط مـیــکِـشَــم...